Tilbake til kurs

Mediehåndtering for kirkeledere - nettkurs AVLYST

28.10.2021-28.10.2021 | 500 plasser, 3 påmeldt

Kurset er desverre avlyst gr. få påmeldte. 

 

Nettkurset er del av KA Lederakademi.

Kontakt med journalister er en naturlig del av både lederjobber og en del andre jobber. I dette kurset ser vi på rollen som kilde/intervjuobjekt og hvordan du forholder deg profesjonelt til mediene.

Pressens arbeidsmetoder og fremferd overfor kildene er regulert i Vær varsom-plakaten (presseetikken). I tillegg til god rolleforståelse er det derfor viktig å ha god kjennskap til spillereglene i som gjelder samhandling mellom journalister og kilde. Vi går derfor gjennom de punktene i Vær varsom-plakaten som er viktige å kjenne til for deg som kilde.

Vi setter av tid til erfaringsutveksling og spørsmål.

«En veldig god gjennomgang av forberedelse og gjennomføring av samtale med media. Trygve har god erfaring fra ‘begge sider’ og tydeliggjør journalistens agenda på en god måte. Kurset fungerer også veldig godt som en oppfrisker og eventuell korreksjon av måten vi møter media på! Burde vært obligatorisk pensum.» Johannes Sørhaug, kirkesjef i Porsgrunn

Dato og tid: Torsdag 28. oktober 2021 kl. 12.30-14.00   

Varighet: 90 min

Målgruppe: Virksomhetsledere, mellomledere og andre som har kontakt med journalister

Kursholdere: Trygve W. Jordheim, kommunikasjonsdirektør i KA. 15 års erfaring fra avis, blant annet som avdelingsredaktør i Vårt Land.

Pris: 
Deltakeravgiften for KA-medlemmer er kr. 300,-
For ikke-medlemmer er deltakeravgiften kr. 600,-

Dersom man er 2-5 deltakere fra samme arbeidsgiver, er totalprisen for gruppen kr. 600,- for KA-medlemmer og kr. 1200,- for ikke-medlemmer. Alle personer som skal delta må meldes på, slik at alle får tilgang til kurset. Deltakeravgiften blir justert før fakturering.
Alle priser er eks.mva.

For avmelding etter påmeldingsfristens utløp, faktureres kursavgift. 

 

Påmeldingsfrist: Onsdag 27. oktober kl. 9.00

Personvern: Les mer på vår personvernerklæring.

Nettkurset foregår på Zoom. Du må ikke ha Zoom installert for å delta, men vi anbefaler å laste ned programmet for best funksjonalitet. Zoom er gratis, og du finner det her. Link til møtet sendes ut når påmeldingsfristen er utløpt.